Doorgaan naar hoofdcontent

Destroying the meninist argument, part 1

Welcome to my series on how to Feminist. Nah I am kidding, this is a series on how I view things from a feminist perspective. This is going to be in English, as the occasional post on my blog will be, but in general my blog remains Dutch, for my trusted followers, of which I don't have much yet.

Today I want to ask your attention for my the first meninist comment I want to adress in this series, and this comment is called: But women do have equal rights in the west and women in the east have it worse and blah blah blah that's why feminism is not needed in western society, you womanhaters you, go make me a sandwich! *insert misuse of grammar and teenage lingo here*

Well first, no.
No to every fucking thing.
Especially the sandwich part. Make your own sandwich or starve.
I'm too busy coming for your privileges.

Women don't have equal rights. Sure, on paper they do: They have rights to housing, voting, and so on, but that's all there is to it. People, and with it, I mean a lot of men don't seem to think we have the right to: equal pay, do with our bodies as we please, be valued for the same things as men are valued for (in work and personal life, think for certain opinions for example), voice our own opinions and do it they way we please, certain forms of health care, not be abused or violated in any way, to be validated in society in every way shape or form, being treated with respect, and many more other things.

Than the whole west versus other countries thing, that is just derailing things. Just because there are problems over there, does not mean the problems over here should not be addressed, because there are still problems and the system is flawed. How about you let us work for equality every where? Or are you hanging on to your privileges and there for denying inequality?

Details matter, in these cases, and those details form the bigger picture. Women don't have equal rights if they can not walk the street without being harassed. They do not have equal rights when being harassed is viewed as being hit on (fyi if you harass people and view it that way, you are doing it wrong). Women don't have equal rights if their values are validated only for their silence and their ways to be polite. We don't have equal rights when we get slut shamed, victim blamed, tone policed, and so on, in any way possible. We don't have equal rights if a forward women is called a bitch, and a forward man is promoted, and if there is no equal reward for equal hard work. Women are not exposed to equal rights when they are told that their own bodies are not theirs but for men and babies. When they are shamed for having periods and not taken seriously because of it. 

In a society that cater to men, as a men, you view to the man-lens often time and see not the wrong that is done. But put down the lens, and get a fucking regular binocular and than you can maybe make the wrongs right. Until you can, don't tell me what I do and do not experience, and do and do not have.

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

MCAS, de volgende stap in het proces

Hier komt eindelijk de volgende blog over mijn onderzoeken naar MCAS. Vorige week had ik een afspraak in het LUMC over MCAS bij een allergoloog. Vol goede moed ging ik er heen, al wist ik eerlijk gezegd niet hoe het ging lopen. Misschien had ik achteraf literatuur mee moeten nemen over MCAS maar goed het wordt arrogant gevonden wanneer je een dokter probeert te vertellen wat wat is, meestal gaan we er van uit dat ze alles weten.  Maar als er iets is wat meest van ons chronisch zieken weten is dat medici ook gewoon mensen zijn en we kunnen er niet vanuit gaan dat dokters perse alles weten. Weet je, met al die info die ze moeten weten kunnen ze wel eens dingen door elkaar halen, en heck met zoveel info die ze moeten weten zal er heus wel wat uit hun hoofd vallen, niet waar? Uiteindelijk was dat ook duidelijk in het gesprek. Hij en ik waren in een gesprek geraakt over MCAS waarin achteraf, na het gesprek helaas, duidelijk was dat hij het over een andere aandoening, mestcelaandoening h

Mast Cell Activation Syndrome, en waarom ik dit keer mijn hele onderzoeksproces ga bloggen

Ik zie er een beetje tegen op deze post te maken maar ik doe het toch, ongeacht de reactie van de wereld. Of eigenlijk meer van mijzelf. Ik voel me al vaak zo´n aanstelster, ik heb al zoveel aandoeningen, moet ik er nog perse meer hebben ook? Blijkbaar. Mogelijk. Mogelijk is dat mijn lot. Maar in dit geval hebben sommige van mijn aandoeningen met elkaar te maken en sluit het een het ander dus niet uit. Ik ga binnenkort naar een allergoloog/internist. Er is namelijk een grote kans dat ik iets heb dat Mast Cell Activation Syndrome heet. Een probleem met mijn mestcellen dus. Het is een variant op Mastocytosis, wat in Nederland bekend is geworden onder name van mestcelziekte. Waarom denk ik dit? Laat het me uitleggen. In de afgelopen 2 jaar ben ik in een zachte vaart in het begin, maar een toennemende vaart nu allergisch geworden, of intolerant, hoe je het ook wil noemen. Het begon met lactose, toen soja, daarna werd het alle gluten, lactosevrije melk, ik ging op het fodmapdieet, en toen

Update oa MCAS

Het is vandaag exact 3 maanden geleden dat ik voor het laatst geblogd heb, en al wist ik dat het een tijd terug was, is hoe lang geleden het is, toch best schokkend. Zeker omdat het gebrek aan bloggen puur was omdat ik er echt niet toe in staat was. Niet dat ik een superlange blog zal in kunnen tikken. Mijn lichaam is er totaal nog niet mee eens. Toch wil ik wel weer even updaten al is er niet echt veel goed nieuws. Heb ik al verteld dat ik ook gediagnosticeerd ben met OCD? Nee? Dat komt later wel. Als eerste dit; er zijn zoveel dingen die mee spelen in waarom ik mij zieker voelt dat er niet 1 duidelijke oorzaak aan te wijzen is maar meerderen. Er is de POTS, die absoluut niet tegen de warmte kan. Op warme dagen is het vechten om koel te blijven en niet black out te gaan terwijl je de moeite doet om te kunnen bewegen om te drinken en electrolyten en zout binnen te krijgen. De MCAS en alle buikklachten tellen ook nog eens mee. Fibromyalgie laat dan zien, hallo ik ben er ook nog. Maar